Diagnoza psychologiczna – narzędzia: ADOS 2, MOXO, MMPI 2 i kwestionariusze diagnostyczne

Jak wygląda proces diagnostyczny?

  1. Konsultacja z rodzicem / opiekunem – rozpoczynamy od szczegółowego wywiadu rozwojowego, w którym pytamy o trudności, historię rozwoju, zachowania społeczne i emocjonalne dziecka
  2. Spotkanie z dzieckiem / pacjentem – obserwacja, rozmowa, zadania diagnostyczne pozwalają zapoznać się z profilem funkcjonowania.
  3. Wybór i przeprowadzenie testów diagnostycznych oraz analiza uzyskanych wyników– stosujemy zestaw narzędzi psychometrycznych i obserwacyjnych. Łączymy informacje z wywiadu, obserwacji i testów, by zbudować spójny obraz diagnostyczny. Wykonujemy raport z badania.
  4. Omówienie wyników i rekomendacje – przedstawiamy pisemną opinię diagnostyczną, omawiamy wyniki z pacjentem / rodzicem, proponujemy kierunki wsparcia i terapii.

Diagnoza - obszary, które badamy

  • Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu (w tym zespół Aspergera)

  • Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)

  • Diagnozą zaburzeń lękowych

  • Diagnozą zaburzeń depresyjnych

  • Diagnoza cech osobowości i psychopatologii u dorosłych (np. przy pomocy MMPI 2)

  • Diagnoza całościowego funkcjonowania dziecka (test SENA)

  • Diagnoza Intelektu testem Stanford Binet u dzieci, młodzieży i dorosłych

Narzędzia diagnostyczne - czym badamy?

Posiadamy dostęp do szerokiego wachlarza najnowszych narzędzi diagnostycznych,
dzięki czemu możemy jak najlepiej dobrać sposób badania do Pacjenta.
Diagnozujemy dzieci od 2 r.ż młodzież i dorosłych.

Do swojej dyspozycji mamy testy takie jak:
  • ADOS-2, ASRS, ADI-R (badanie autyzmu)

  • MOXO, DIVA-5, CONNERS (badanie ADHD)

  • Test Stanford Binet-5 (badanie inteligencji)

  • SENA (badanie ogólnego funkcjonowania dzieci od 2 r.ż.)

  • MMPI-2, KDP (badanie osobowości u dorosłych, poziomu depresji i stresu)

Scroll to Top