Diagnoza psychologiczna – narzędzia: ADOS 2, MOXO, MMPI 2 i kwestionariusze diagnostyczne
Jak wygląda proces diagnostyczny?
- Konsultacja z rodzicem / opiekunem – rozpoczynamy od szczegółowego wywiadu rozwojowego, w którym pytamy o trudności, historię rozwoju, zachowania społeczne i emocjonalne dziecka
- Spotkanie z dzieckiem / pacjentem – obserwacja, rozmowa, zadania diagnostyczne pozwalają zapoznać się z profilem funkcjonowania.
- Wybór i przeprowadzenie testów diagnostycznych oraz analiza uzyskanych wyników– stosujemy zestaw narzędzi psychometrycznych i obserwacyjnych. Łączymy informacje z wywiadu, obserwacji i testów, by zbudować spójny obraz diagnostyczny. Wykonujemy raport z badania.
- Omówienie wyników i rekomendacje – przedstawiamy pisemną opinię diagnostyczną, omawiamy wyniki z pacjentem / rodzicem, proponujemy kierunki wsparcia i terapii.
Diagnoza - obszary, które badamy
-
Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu (w tym zespół Aspergera)
-
Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
-
Diagnozą zaburzeń lękowych
-
Diagnozą zaburzeń depresyjnych
-
Diagnoza cech osobowości i psychopatologii u dorosłych (np. przy pomocy MMPI 2)
-
Diagnoza całościowego funkcjonowania dziecka (test SENA)
-
Diagnoza Intelektu testem Stanford Binet u dzieci, młodzieży i dorosłych
Narzędzia diagnostyczne - czym badamy?
Posiadamy dostęp do szerokiego wachlarza najnowszych narzędzi diagnostycznych,
dzięki czemu możemy jak najlepiej dobrać sposób badania do Pacjenta.
Diagnozujemy dzieci od 2 r.ż młodzież i dorosłych.
Do swojej dyspozycji mamy testy takie jak:
dzięki czemu możemy jak najlepiej dobrać sposób badania do Pacjenta.
Diagnozujemy dzieci od 2 r.ż młodzież i dorosłych.
Do swojej dyspozycji mamy testy takie jak:
-
ADOS-2, ASRS, ADI-R (badanie autyzmu)
-
MOXO, DIVA-5, CONNERS (badanie ADHD)
-
Test Stanford Binet-5 (badanie inteligencji)
-
SENA (badanie ogólnego funkcjonowania dzieci od 2 r.ż.)
-
MMPI-2, KDP (badanie osobowości u dorosłych, poziomu depresji i stresu)